Warszawa - Mokotów, blisko Wisłostrady

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe
Cena usług zależy z jednej strony od skomplikowania rachunkowości firmy (mierzonego najczęściej ilością dokumentów w miesiącu), a z drugiej od tego, czy biuro ponosi odpowiedzialność finansową za swoje działania...
Warto zapytać, czy biuro rachunkowe, z którym zamierzamy współpracować świadczy dodatkowe usługi, np. doradztwa podatkowego...
Jak odpowiadają księgowi i doradcy podatkowi
Zarówno doradcy podatkowi, jak i biura rachunkowe muszą posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności. O ile jednak w przypadku doradców podatkowych obowiązek ten podlega kontroli, o tyle podmioty prowadzące usługowo księgi pozbawione są nadzoru w tym zakresie. Klienci powinni więc sami sprawdzić, czy prowadzące ich księgi biuro jest ubezpieczone.
Za co odpowiada biuro rachunkowe
...biuro rachunkowe nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania podatkowe swojego klienta wobec fiskusa. Niezależnie bowiem od treści umowy, jaką zawrze z biurem rachunkowym podatnik, to tylko on odpowiada za swoje podatki. Biuro rachunkowe ponosi natomiast odpowiedzialność za ewentualne szkody, jakie może ponieść podatnik na skutek wadliwego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wypełnienia deklaracji lub zeznania podatkowego...
OC w biurach rachunkowych
Biura rachunkowe (i inne podmioty), które prowadzą księgi rachunkowe i wykonują czynności z zakresu doradztwa podatkowego, muszą opłacić ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością (rozporządzenie z 13 kwietnia 2005 r., Dz.U. nr 61, poz. 537). Przepis wszedł w życie 18 kwietnia 2005 r.
Ubezpieczenie OC Biur Rachunkowych
W związku z sezonem wznawiania obowiązkowego ubezpieczenia OC podmiotów uprawnionych do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych przygotowaliśmy we współpracy z Biurem Brokerskim Kuźnar&Piec ofertę tego ubezpieczenia w PZU S.A.

2014-09-03

Procedura VAT marża przy sprzedaży używanego samochodu osobowego

Procedura VAT marża przy sprzedaży używanego samochodu osobowego
Od 1 stycznia 2014 r. podatnik VAT, który sprzedaje używany samochód osobowy, będący środkiem trwałym w prowadzonej działalności gospodarczej, od którego nabycia nie był odliczony podatek naliczony, ma obowiązek opodatkowania tej transakcji. Zmianie uległ bowiem art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, który stanowił, że zwalnia się od podatku dostawę towarów używanych, pod warunkiem że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Brak komentarzy: